ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 2021-2022

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

 

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

 

Το Ημερήσιο Γυμνάσιο Προαστίου είναι ένα περιφερειακό σχολείο που συστεγάζεται με το ΓΕΛ Προαστίου σε ενιαίο κτίριο δυο ορόφων. Ιδρύθηκε το 1972 και εκκρεμούν εργασίες συντήρησης, μονώσεις και ελαιοχρωματισμοί, (ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίου), μέσα από πρόγραμμα του Δήμου Παλαμά.

 

Δεν έχει ιδρυθεί στο σχολείο τμήμα ένταξης.

 

Θερμαίνεται με πετρέλαιο. Στο κτίριο λειτουργεί εσωτερικά κυλικείο. Οι τουαλέτες των μαθητών/τριών είναι σε διπλανό κτίριο εντός του προαυλίου. Στο συγκρότημα Γυμνάσιο-Λύκειο υπάρχει μόνο μια μόνιμη καθαρίστρια και μια συμβασιούχα με τρίωρη σύμβαση. Οι μαθητές μεταφέρονται από έξι διαφορετικά χωριά με το ΚΤΕΛ. Το μαθητικό υλικό του σχολείου είναι αρκετά ανομοιογενές ως προς το βιοτικό επίπεδο, ως προς το μορφωτικό επίπεδο αλλά και λόγω της διαφορετικής καταγωγής και εθνικότητας. Οπότε και η διδασκαλία πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα. Στο σχολείο δεν υπάρχει Ψυχολόγος ούτε Κοινωνική Λειτουργός καθώς θα ήταν απαραίτητοι λόγω της υπάρχουσας ανομοιογένειας. Δεν υπάρχει επιστάτης ούτε γραμματέας και έτσι καθίσταται δύσκολη η τυχόν μεταφορά εγγράφων. Πολλοί εκπαιδευτικοί μετακινούνται σε δυο ή τρία σχολεία.

 

Υπάρχει καλωδίωση Ιντερνετ σε όλες τις αίθουσες όπως και 3 διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς και λάπτοπ που κάνουν τη διδασκαλία πιο αποτελεσματική. Η ταχύτητα του Ιντερνετ είναι σχετικά χαμηλή.

 

 

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές και στρατηγικές διδασκαλίες μάθησης (μικτή μάθηση με τη χρήση ασύγχρονης  τηλεκπαίδευσης, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, βιωματικές δράσεις).Ενεργοποιήθηκε, μέσω του Ομίλου φιλαναγνωσίας η σχολική βιβλιοθήκη).

 

Σημεία προς βελτίωση

 

ΘΑ1: Επέκταση χρήσης ΤΠΕ και διαδραστικών πινάκων. Διεύρυνση του υπάρχοντα ομίλου φιλαναγνωσίας

 

Διοικητική λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Διαρκής υποστήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών.

 

Χώρος για πρωτοβουλίες.

 

Έγκαιρη και συνεχής ενημέρωση.

 

Συνετή και χρηστή οικονομική διαχείριση.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Αναβάθμιση κτιριακής υποδομής του σχολικού συγκροτήματος (ενεργειακή αναβάθμιση)

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 

Θετικά σημεία

 

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε σεμινάρια, ημερίδες και επιμορφώσεις ήταν ατομική υπόθεσή τους. Σύμφωνα με το αρχείο του σχολείου και τις αναφορές των εκπαιδευτικών, υπήρχε παρακολούθηση σεμιναρίων, ανα ειδικότητα, με τη χρήση διαδικτυακών μέσων, λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

 

Στο σχολείο με πρωτοβουλία Διευθυντή και συλλόγου διδασκόντων, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση,  οργανώθηκε ένα ενδοσχολικό σεμινάριο με θέμα: Ψυχική ανθεκτικότητα. Η ανταπόκριση και η αποδοχή των εκπαιδευτικών ήταν η μέγιστη δυνατή.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Περισσότερα προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης, συλλογικά και ανά ομάδες ειδικοτήτων.

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

 

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

 

Το εθνικό πρόγραμμα " Αστέρι της Ευχής" που υλοποιήθηκε την τρέχουσα σχολική χρονιά, είχε τη μέγιστη αποδοχή από τους μαθητές του σχολείου.

 

Ο όμιλος φιλαναγνωσίας αποδείχτηκε ιδιαίτερα δημοφιλής στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου με πολλούς μαθητές να εκμεταλλεύονται τη σχολική βιβλιοθήκη και τα κίνητρα που δόθηκαν από το σχολείο.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

 

Δεν κατέστη δυνατή η συμμετοχή του σχολείου στα τοπικά σχολικά πρωταθλήματα και σχολικούς αγώνες, λόγω αδυναμίας συγκρότησης αναλόγων ομάδων.

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις